środa, 14 października 2015

Oliwa z oliwek - pomoc dla urody

Od wieków doceniano cenne właściwości oliwy z oliwek. Najlepsza jest z pierwszego tłoczenia na zimno. Kosmetyki na jej bazie są stosunkowo drogie. Wszystko prowadzi do tego żeby kupić swoją własną butelkę oliwy i samemu robić kosmetyki!
   

Oliwa cudownie nawilża i natłuszcza skórę. Można ciało natrzeć odrobiną oliwy, ale wygodniej będzie dodać parę kropli do ulubionego balsamu. Najlepiej zrobić to tuż przed użyciem, czyli odpowiednią ilość balsamu przełożyć na talerzyk lub pudełeczka, dodać kilka kilka kropli oliwy i wymieszać. Nie polecam mieszać cały balsam z oliwą, bo nie wiadomo jakie reakcje chemiczne mogą zajść po dłuższym czasie w buteleczce, a także może się to znudzić albo możecie chcieć wypróbować innego oleju.

W okresie jesienno-zimowym na skórze pojawiają mi się wysuszone koła. Skóra w tym miejscu łuszczy się i jest nieprzyjemna. Żadne kremy ani maści nie pomagały. Wypróbowałam oliwę i to był strzał w dziesiątkę! Stopniowo zaczęło to znikać i na pewno wypróbuję w tym roku ten sposób.

Nakładanie jej bezpośrednio na twarz za pomocą nasączonego wacika daje ogromne efekty! Skóra jest mięciutka jak u dziecka i matowa. To są takie natychmiastowe efekty. Do tego, twarz wolniej się starzeje, więc na dłużej zachowamy młodość.

Peelingi cukrowe! Coś co uwielbiam. Tutaj podawałam przepis na peeling, który zawsze robię dla siebie-kilk. Wczoraj zrobiłam z cukru oliwy i olejku pomarańczowego. Zapach jest obłędny, a nie muszę po jego użyciu stosować balsam, bo skóra jest wystarczająco nawilżona. 

Użycie jej na paznokcie i skórki. Stają się elastyczne, błyszczące, zadbane i nie rozdwajają się. Powszechne jest stosowanie kąpieli oliwkowej, czyli do miseczki nalanie podgrzanej oliwy i trzymanie w niej paznokci przez około pół godziny. Ja tego bardzo nie lubię, więc stosuję alternatywne rozwiązanie jakim jest smarowanie oliwą paznokci i skórek za pomocą patyczka higienicznego. Można spokojnie używać laptopa i nic się nie pobrudzi w tym czasie.

 Ja zawsze mam w szufladzie malutką buteleczkę oliwy specjalnie odłożoną do pielęgnacji. Gorąco zachęcam do używania oliwy z oliwek nie tylko do gotowania. Ciało będzie nam za to wdzięczne!

http://organizacjablondynki.blogspot.com/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz